Błędy popełniane po treningu, które nie pomagają

pobrane

Trenujemy, stosujemy dietę, a efekty nie są takie, jakbyśmy się spodziewali? Składa się na to wiele czynników, nie tylko prawidłowo przeprowadzony trening i dieta, a również to, co robimy po treningu.

  1. Zbyt szybki powrót do szatni – unikanie wyciszenia to często zauważalny błąd na siłowni. Ćwiczenia wyciszające, np. marsz na bieżni, umożliwiają powrót do normalnego poziomu częstości akcji serca oraz ciśnienia krwi, a także zmniejszą ryzyko kontuzji.
  2. Rezygnacja z rozciągania – ćwiczenia rozciągające rozluźniają mięśnie, polepszają ich regenerację i poprawiają przepływ krwi. Dzięki temu zmniejszamy ryzyko kontuzji oraz wzmacniamy i uelastyczniamy mięśnie, ścięgna i więzadła, dzięki czemu jesteśmy wydajniejsi. Rozciąganie pomaga też w redukcji bólu po treningu, czyli zmniejsza tzw. mikrouszkodzenia mięśni (popularnie nazywane zakwasami), dzięki czemu nie będziemy mieć nieprzyjemnych skojarzeń z treningiem i szybciej do niego wrócimy. 
  3. Nieodpowiedni posiłek po treningu – częstym błędem jest opuszczanie posiłku po treningu, albo wręcz przeciwnie – pozwalanie sobie na małe grzeszki, tłumacząc, że przecież spaliliśmy tyle kalorii… Niestety brak posiłku lub nieodpowiedni posiłek sprawiają, że wysiłek idzie na marne. Wymęczone mięśnie nie mają jak się zregenerować (bo nie dostają właściwych składników pokarmowych), więc nie rosną – ubolewa nad tym nasza przemiana materii, a cieszy się tkanka tłuszczowa ;) Posiłek po treningu powinien się składać z białka i węglowodanów, a po konkrety zapraszam tutaj: POSIŁKI OKOŁOTRENINGOWE
  4. Brak prysznica – większość siłowni ma prysznice, a niekorzystanie z nich nie tylko pozwala na powrót do domu w niezbyt przyjemnym zapachu, ale również zwiększy ryzyko powstawania wyprysków i innych zmian skórnych – pot jest doskonałym siedliskiem dla bakterii, dlatego pozbądźmy się go z naszej skóry jak najszybciej. Kolejna zaletą wzięcia prysznica bezpośrednio po siłowni jest lepsza regeneracja mięśni, ich wyciszenie oraz… mniejsze rachunki za wodę w domu ;)
  5. Powrót do domu w tym samym ubiorze – do domu wracasz samochodem, albo masz tzw. rzut beretem i nie opłaca Ci się przebierać po treningu? To wielki błąd, gdyż sportowa odzież zatrzymuje wilgoć, a organizm po treningu ma obniżoną odporność, stąd bardzo łatwo o przeziębienie, czy złapanie infekcji, które zmuszą do zrobienia sobie przerwy w treningach.
  6. Zarwana noc – po intensywnym treningu mięśnie domagają się regeneracji, a nic nie odbuduje i nie uformuje silnych mięśni lepiej niż odpowiednia dawka snu.

7 przemyśleń na temat “Błędy popełniane po treningu, które nie pomagają”

  1. cacaviiaa pisze:

    Super blog! Zapraszam do mnie- http://caviia.blog.pl/

  2. ~fitqueen pisze:

    Ciekawy blog : ) zapraszam do mnie –> http://fitqueen.blog.onet.pl/

  3. Świetny wpis. Jednak fajnie tez jest wskazać błędy jakie są popełniane ćwicząc :)

  4. ~Ewa pisze:

    Ciekawy artykuł :)

  5. ~Karola pisze:

    Bardzo istotne punkty dla osób regularnie trenujących :) moim zdaniem kluczem do efektywnego treningu jest przede wszystkim regeneracja organizmu.

  6. ~Dessdemona pisze:

    Cześć,
    Jak ćwiczyć efektywnie jeśli pracuje się na nocnej zmianie.
    Czytałam sporo na ten temat, ale, nikt nie podchodzi do tego poważnie. Artykuły w sieci traktują problem po łebkach.
    Nadmienie, że najczęściej pracuję w tzw „nocnych blokach” , tzn – siedem nocnych zmian i sześć dni wolnego…

    1. kath pisze:

      Od której do której jest nocna zmiana? Ile godzin śpisz po nocce?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>