Siła w drożdżach!

drozdze

Drożdże – niepozornie zbawienny środek polepszający kondycję włosów, skóry i paznokci. 

A wszystko to dzięki swojemu składowi chemicznemu a mianowicie:

  • witaminy z grupy B, które poprawiają stan włosów i cery – a głównie biotyna, która zapobiega przesuszaniu się, a jednocześnie reguluje przetłuszczanie, zapobiega wypadaniu oraz odpowiada za sprężystość włosów i spowalnia siwienie
  • cynk – przyspiesza porost włosów i zapobiega przetłuszczaniu się skóry na głowie i twarzy, dzięki czemu ma również działania przeciwtrądzikowe oraz regeneruje uszkodzony naskórek 
  • selen i miedź – spowalniania proces siwienia i starzenia się włosów oraz skóry, a także poprawia ogólną kondycję włosów, skóry i paznokci
  • potas i magnez – przyspiesza regenerację naskórka.

Na rynku farmakologicznym istnieje wiele suplementów z drożdżami, jednak ja jako przeciwniczka suplementacji ;) polecam naturalny sposób dostarczenia tych składników odżywczych. Kolejnym plusem jest cena – za kostkę drożdży, która starcza na 2 dni zapłacimy niecałą złotówkę (miesięcznie 15 zł), natomiast suplementy kosztują grubo ponad 20 zł.

Wystarczy dwa razy dziennie wypijać roztwór z 1/4 kostki drożdży – rozpuszczamy drożdże we wrzątku, a najlepiej w wodzie pow. 65 st.C, gdyż wtedy mamy pewność, że drożdże są inaktywowane, a jednocześnie zachowuje się większa ilość witamin z grupy B i po lekkim ostygnięciu wypijamy nasz pyszny napój ;)

Biorąc pod uwagę, że nie każdemu smakuje taki specyfik, jest kilka możliwości wzbogacenia go – możemy zamiast wody użyć mleka, dzięki czemu dodatkowo wzbogacimy roztwór o witaminy rozpuszczalne w tłuszczach (pod warunkiem, że mleko nie jest odtłuszczone, czyli od 2% tł. będzie dobre), możemy dodać też miód, czy nawet gorzkie kakao. Ważne jest, aby substancje słodzące dodać po ostygnięciu, aby drożdże nie zaczęły fermentować. Napój powinien mieć jednolitą konsystencję.

Dodatkowo drożdże mają również inne działanie – zmniejszają napięcie nerwowe (dzięki obecności wit. z grupy B i magnezu), wzmacniają odporność, zmniejszają bóle migrenowe i zwalczają bezsenność.

 

Porady, zanim przystąpisz do picia roztworu z drożdży:

Chcesz zacząć pić drożdże? Skorzystaj z moich porad :)

  • Przez pierwsze kilka dni trzeba przyzwyczaić żołądek – pij drożdże raz dziennie, sporządzone z 1/4 kostki. Powoli zwiększaj ilość wypijanego napoju.
  • Przed zalaniem drożdże „rozdziabaj”  widelcem w kubku.
  • Drożdże zalewaj przynajmniej 100 ml wody .
  • Drożdże należy pić ostudzone (ok. 15 min. po sporządzeniu)
  • Najlepiej kupować drożdże BABUNI, są najlepsze w smaku, ładnie się rozpuszczają. Nie polecam DOMOWYCH, tworzą się grudki, dziwnie pachną – tego nie da się pić!
  • Pij tylko świeże drożdże, zawsze sprawdzaj termin ważności.Przeterminowane drożdże nie kruszą się dobrze i kleją się, mogą doprowadzić do poważnego bólu brzucha.
  • Zanim rozpuścisz drożdże, wyjmij je na jakiś czas z lodówki – w innym wypadku po zalaniu mogą się dobrze nie rozpuścić i „zgazować”.
  • Kurację najlepiej stosować ok. miesiąca – potem wskazana jest przerwa
  • Drożdży nie należy pić na pusty żołądek!

Po miesiącu kuracji efekty są zdumiewające. Włosy przestają się nadmiernie sypać a ich kondycja ulega znacznej poprawie. Znacznie szybciej rosną i wyrasta sporo tzw „baby hair” (drożdże przyspieszają porost włosów). Paznokcie również w rewelacyjnej kondycji :) Są ładniejsze i zdecydowanie mocniejsze.

Prosty, tani i wygodny sposób na piękny wygląd i zdrowie :)

niektóre informacje zaczerpnięte z http://poradyherrbaty.blogspot.com/2013/08/drozdze-na-wosy-czy-to-na-prawde-dziaa.html

188 przemyśleń na temat “Siła w drożdżach!”

  1. ~Marysia pisze:

    Chcialabym sie cos dopytac… …moze odpowiedz jest gdzies w komentarzach …ale sie przyznam, ze nie wszystkie komentarzeprzeczytalam :-/
    Dlaczego kurację najlepiej stosować ok. miesiąca – a potem wskazana jest przerwa? Co jezeli ktos stosuje ja od dluzszego czasu bez przerwy?
    I dlaczego drożdży nie należy pić na pusty żołądek?
    Czy zalewajac wrzatkiem, mimo, ze mneij cos zostaje? Witaminy z grupy B tez?
    Czym groziloby, gdyby ktos zalewal drozdze zimna woda?

    Dziekuje z gory!

    1. kath pisze:

      Każdą kurację należy stosować przez określony czas, gdyż jest to kuracja lecznicza, a nie element stałej diety. Dłuższy okres stosowania może spowodować efekty odwrotne do zamierzonego, a odnośnie drożdży to po prostu może potęgować rozwój grzybów (osoby podatne na infekcje tego typu nie powinny w ogóle stosować takiej kuracji).
      Na pusty żołądek wszystko szkodzi :) ściany żołądka wyścielone są błoną, która ulega zniszczeniu, jeśli odpowiednio jej nie zabezpieczymy (najlepiej pijąc 0.5l wody na czczo).
      Witaminy z grupy B przede wszystkim!
      W zimnej trudno się rozpuszczają, odnośnie aktywności drożdży w zimnej wodzie, to szczerze mówiąc nie wiem jak to wygląda.
      pozdrawiam!

  2. ~okti pisze:

    Mam pytanie, czym różnią się drożdże aktywne od drożdży pierkarniczych?

  3. ~Aneta pisze:

    W pewnym opracowaniu medycznym (nie popularno naukowym) na temat drożdży przeczytałam ile dni je pić: pić 40 dni przy czym po 5 dniach zrobić przerwę 8-10 dniową

  4. ~Natalua pisze:

    Wrzątek wiele zabija… Skąd wrzątek, a nie ciepła woda?

    1. kath pisze:

      Drożdże nie mogą być aktywne, gdyż u wielu osób mogłyby wywołać schorzenia związane z infekcjami, np. intymnymi.

  5. ~lena pisze:

    Moja babcia często stosowała kurację drożdżową. ok 1/3 drożdży kruszyła do szklanki. Zalewała tylko ciepłą wodą nie do pełna. Odstawiała na jakiś czas. Przed wypiciem sypała trochę cukru dolewała wody po czym mieszała i piła. Pamiętam to się pieniło jak woda sodowa. Mam nadzieję że dobrze to zapamiętałam to opis z obserwacji. Wrzątkiem nie zlewała, aby ich nie zabić jak tłumaczyła! Nikt nie narzekał na żadne perypetie. Wzmacniała tą miksturą min. wątrobę. Nam dawała kulki formowane z surowych drożdży otoczone w cukrze jako „zdrowe” cukierki. Raczyła nas surowym jajem ze wsi pitych ze skorupki w CAŁOŚCI. Lubiłam to!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>